A vízügyi ágazat - így a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság is – kiemelten kezeli a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Víztudományi Karával történő együttműködést. A tavalyi évhez hasonlóan idén is megtekintésre a folyamatban lévő tározó kivitelezése a település és régiófejlesztés tantárgy keretein belül. Víztudományi Kar utolsó éves építőmérnök szakos hallgatói tettek látogatást a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság projektberuházása keretében épülő Magyarszéki tározó építési helyszínén.
Dr. Balatonyi László adjunktus oktató vezette csapatnak a vízügyi igazgatóság részéről Polgár Károly osztályvezető tartott ismertetőt, bemutatta a beruházásban létesülő vízügyi műtárgyakat, a tározó és a kapcsolódó műszaki részek indokoltságát.
A létesítendő tározó oldal töltésének hossza 2.600 méter lesz, ennek építése 2018. június végén indult el. A napi 2-3000 köbméter bedolgozott mennyiség eredményeként a töltéstest kivitelezését és rézsűképzését október közepéig - az esős időszak beköszöntéig - befejezte a kivitelező. A töltéskorona rendezése 92 %-os készültségben, a humusz visszaterítése 15 % körül áll. A földmunkákkal párhuzamosan a zsilip kivitelezése, illetve a Reno matrac leterítése is zajlik (mindkét munkanem jelenleg 85 %-on áll). 2019-re a vízkivételi mű, a tápcsatorna és a duzzasztó kivitelezése fog átnyúlni. A beruházás példája kapcsán a hallgatókhoz eljuttatott üzenet célja a vízügyi ágazat részéről, hogy a vízügy a társadalmi igényeket felmérve, azokat értékelve határozza meg a jövőbeli fejlesztési terveket a rendelkezésre álló források mérlegelésével. Vízügyi ágazati cél, hogy 2020-ra a differenciált árvízvédelmi rendszer szakmai alapjainak kidolgozása, mely objektív módon rangsorolja a fejlesztéseket (védendő vagyon, kulturális és emberi értékek alapján). A tervezett vízügyi fejlesztések szinte minden esetben településekhez kapcsolódnak, nem öncélúak, tehát lehetőséget biztosítanak a települések, illetve a magyar lakosság számára a további fejlesztési lehetőségek megvalósításához (pld. árvízi kockázatok minimalizálása).
A tanulmány út az EFOP 3.4.3-16-2016-00003 „Stratégiai oktatási kompetenciák minőségének fejlesztése a felsőoktatásban, a megváltozott gazdasági és környezeti feltételekhez történő adaptációhoz és a képzési elemek hozzáférhetőségének javításáért” projektből valósult meg.