A bajai Szent László ÁMK és a Víztudományi Kar szervezésében igazgatói értekezletet tartottak Baja város általános iskoláinak igazgatói.
A tanácskozás célja a toborzási stratégia kidolgozásához szükséges vélemények és elképzelések egyeztetése, megosztása volt. Ahogy azt Hajdók Róbert igazgató mondta, nincs is erre jobb hely, mint a „vízügy fellegvára”: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Víztudományi Kara. Bíró Tibor dékán köszöntőjében hangsúlyozta: fontos, hogy mielőbbi tájékoztatást kapjanak az általános iskolás diákok és szüleik a mérnöki életpályáról, hogy időben felmérhessék a szakközépiskolák nyújtotta lehetőségeket. A vízügyi életpálya vonzóvá tétele az általános iskolánál kezdődik, és a vízügyi középfokú oktatásban folytatódik. Onnan már csak egy lépés a vízügyi felsőoktatás, végül pedig a doktori képzés. Dékán úr kiemelte: „nem lehet elég korán kezdeni a toborzást, a globális vízügyi problémák miatt szükség van a folyamatos mérnöki utánpótlásra. Az aszálykárok, a csökkenő felszíni vízkészletek problémája stratégiai kérdés, jól képzett szakemberekkel kell felkészülni rá.” Fontosnak tartja továbbá közös környezetvédelmi, öko programok szervezését az általános és középiskolákkal, melyek Baja város brandjét is tovább építenék. Hajdók Róbert véleménye szerint az egyetemi, azon belül a doktori képzés a jéghegy csúcsa, azonban a nagy beruházásoknál szükség van középfokú végzettségű szakemberekre is. Ebből az okból kifolyólag ő is elengedhetetlennek tartja a mielőbbi széleskörű tájékoztatást a diákok és szüleik körében. A Szent László ÁMK-ban a vízügyi technikum egy 5 éves képzés, ahol az utolsó évben emelt szintű érettségit tesznek a diákok a szakmai tárgyakból.
A fogadáson megjelent bajai általános iskolák igazgatói támogatták a közös programok szervezésének ötletét, valamint az órarendekbe is szívesen illesztenének egy-egy szakmát bemutató órát. Fontosnak tartják a „frissességet”, így például felvetődött az ötlet, hogy a VTK mérnökjelöltjei tartsanak egy-két tanórát iskoláikban – akár szabadon választható tárgy keretein belül –, ahol az általános iskolás diákok gyakorlati példákon, feladatokon keresztül ismerkedhetnének meg a mérnöki szakma szépségeivel. A kerekasztal-beszélgetés baráti hangulatban telt, melyet egy fogadás követett.
A toborzási folyamatok már idén ősszel elkezdődnek az ország különböző nagy városainak iskoláiban.
Fotó és szöveg: Tamaskó-Juhász Gabriella