Logo
NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
VÍZTUDOMÁNYI KAR

Látogatás a mohácsi Duna-híd építkezésén

A Zsuffa István Szakkollégium hallgatói szakmai bejáráson vettek részt szeptember 20-án, a készülő mohácsi Duna-híd építési területén. A csoportot Wunderlich István Péter projektvezető fogadta, aki bemutatta a beruházás főbb lépéseit és a megvalósítás érdekességeit. A helyszíni vezetésben közreműködött Hegyesi Norbert, a szakkollégium korábbi tagja, aki elmondta, hogy a Duna Aszfalt Zrt.-vel először a tavalyi, Kalocsa-Paks hídépítési látogatáson találkozott. Ez az élmény keltette fel az érdeklődését, és motiválta arra, hogy mérnöki pályafutását éppen ennél a vállalatnál kezdje meg.

A hallgatók első kézből ismerhették meg, milyen léptékű munka zajlik a Duna partján. A 756 méter hosszú híd 2028-ra készül el, és a folyó két partja mellett az M6-os autópálya környékének közlekedését is javítja majd. A projekt nemcsak az új híd megépítését, hanem a kapcsolódó úthálózat és több kisebb híd felújítását, illetve megépítését is magában foglalja.

A látogatás során számos érdekesség került szóba, többek között az, hogy a több ezer tonnás acélszerkezetet hidraulikus tolótechnikával mozgatják a pillérek felé, ami óránként körülbelül egy méteres előrehaladást tesz lehetővé. A híd alapozásához használt beton csupán két órán át dolgozható fel, ezért mindkét parton saját betonkeverő telepet létesítettek. A pilléreket több tíz méter mélyre fúrt cölöpök tartják, amelyek az iszapos dunai altalaj miatt különleges megoldásokat igényelnek.

A bejárás jó lehetőséget adott a szakkollégistáknak arra, hogy közelről lássák, hogyan valósul meg egy ilyen nagyszabású infrastrukturális beruházás. A gyakorlati példák és a mérnöki megoldások betekintést nyújtottak abba, hogyan találkozik a tervezés és a kivitelezés a Duna változatos környezetében, ami értékes tapasztalatot jelentett a jövő mérnökei számára.

 

Szöveg és fotók: Zsuffa István Szakkollégium