NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
VÍZTUDOMÁNYI KAR

 NTP-SZKOLL-23-0047 

      

 

 

 

Támogatási program: Szakkollégiumok tehetséggondozó programjainak támogatása

Projekt címe: „Szemléletformálás a fenntartható vízgazdálkodás érdekében”

Projekt száma: NTP-SZKOLL-23-0047 

Támogatás összege: 3 105 000 Ft

Projekt megvalósításának időtartama: 2023. szeptember 1. – 2024. augusztus 31.

A pályázat elsődleges célja volt, hogy a programokon részt vevő szakkollégista hallgatók tudását és látásmódját szélesítse a területi vízgazdálkodás, valamint a vízellátás és csatornázás szakterületein. A program keretében szervezett előadások, amelyek az aktuális problémákra és az előadó szakemberek személyes tapasztalataira fókuszáltak, kiemelt jelentőséggel bírtak, hiszen hozzájárultak a hallgatók szakmai fejlődéséhez és elmélyítették tudásukat. Ezen kívül, a kiváló szakemberek által vezetett tanulmányutak lehetőséget adtak a résztvevőknek arra, hogy gyakorlati tapasztalatokkal gazdagodjanak, tovább mélyítve és árnyalva szakmai ismereteiket.

A projekt további meghatározó eleme a társadalmi felelősségvállalás erősítése volt, amelyet a fiatalabb generációk számára szervezett ismeretterjesztő előadások formájában valósítottunk meg. Ezen előadások célja volt, hogy felhívják a fiatalok figyelmét a vízgazdálkodás fontosságára és a környezettudatos gondolkodásmód kialakítására, ezzel is elősegítve a fenntartható fejlődés elveinek minél szélesebb körű elterjedését.

 

A projekt a Kulturális és Innovációs Minisztérium, valamint a Nemzeti Tehetség Program támogatásával valósult meg.

A pályázatban megvalósult szakmai programok:

Tudományos pályára felkészítő kurzus: Integrált Vízgazdálkodás – 2024. 02. 27.
Beszámoló, cikk
Előadás anyag letölthető PDF

Tudományos tematikájú kurzus: Az elsüllyedt hableány nyomában – 2024. 02. 28.
Beszámoló, cikk
Előadás anyag letölthető PDF

Tudományos tematikájú kurzus: Magyaregregyi mintavízgyűjtő vizsgálata – 2024. 03. 01-03.
Beszámoló, cikk

Tudományos tematikájú kurzus: Balaton, a "magyar tenger" – 2024. 03. 06-07.
Beszámoló, cikk

Klímaváltozás és fenntartható fejlődés: retorika vagy realitás? – 2024. 03. 12.
Beszámoló, cikk

Tudományos pályára felkészítő kurzus: Magyarország vízkészletei és mérnöki kihívások – 2024. 03. 13.
Beszámoló, cikk
Előadás anyag letölthető PDF

Tudományos tematikájú kurzus: Homokhátság vízpótlása – 2024. 03. 18.
Beszámoló,cikk
Előadás anyag letölthető PDF

Vízépítés és környezetvédelem: Együtt vagy egymás ellen? – 2024. 03. 25.
Beszámoló, cikk

Vízvilágnapi ismeretterjesztő program – 2024. 03. 26.
Beszámoló, cikk

Tudományos tematikájú kurzus: Az Alsó-Duna megismerése Felső Barnabással – 2024. 04. 04.
Beszámoló, cikk

Tudományos pályára felkészítő kurzus: A budapesti agglomeráció vízépítő- és környezetmérnöki megoldásai – 2024. 04. 10.
Beszámoló, cikk

Tudományos tematikájú kurzus: Egy jelkép: Bős-nagymaros – 2024. 04. 19-20.
Beszámoló, cikk

Tudományos tematikájú kurzus: Határon túli vízrendszerek – 2024. 05. 24.
Beszámoló, cikk

Környezetvédelmi Világnap ismeretterjesztő program – 2024. 06. 05.
Beszámoló, cikk

Tudományos pályára felkészítő kurzus: Hallgatóink a munka világában – Farkas András – 2024. 06. 10.
Beszámoló, cikk
Előadás anyag letölthető PDF

Tudományos pályára felkészítő kurzus: Mesterséges intelligencia alkalmazása a hidrológiai modellezésben – 2024. 06. 11.
Beszámoló, cikk
Előadás anyag letölthető PDF

Középfokú intézményben tanulók részére tudományos-kutatói pálya népszerűsítése, felsőoktatásba történő bekerülés elősegítése: Egyetemista leszek! – 2024. 06. 13.
Beszámoló, cikk

Tudományos pályára felkészítő kurzus: Hogyan írjunk TDK dolgozatot? – 2024. 06. 18.
Beszámoló, cikk
Előadás anyag letölthető PDF

Tudományos tematikájú kurzus: Magyaregregyi mintavízgyűjtő vizsgálata – 2024. 06. 14-16.
Beszámoló, cikk

Tudományos tematikájú kurzus: Fókuszban az árvíz – 2024. 06. 28.
Beszámoló, cikk